klik supaya saye leh beli guinea pig sheltie..lalala..;p

Monday 11 April 2011

Pengenalan

Assalamualaikum.

Hai, aku seorang yang sangat sukakan guinea pig, atau dalam bahasa melayu nya lebih dikenali sebagai tikus belanda, bukan babi guinea ya kawan2. So, ianya HALAL. ;p

Dalam blog ni, aku akan cuba berkongsi pengetahuan mengenai guinea pig, atau ringkasnya piggie sebagai haiwan peliharaan.

Blog mengenai anjing dan kucing kan dah banyak, dan aku dapati amatlah kurang info mengenai guinea pig ini di dalam blog  berbahasa melayu. Kalau omputih tu berlambak2.

Dalam jagaan aku, 2 ekor piggie yang bernama kiki dan ucop. Aku akan cerita based on pengalaman aku bela mereka ni dan reading aku melalui info2 dari internet atau sewaktu dengannya.



lebih kurang macam ni lah rupa ucop yang aku bela..x)





Aku harap blog ni dapatt membantu mereka yang baru berjinak2 nak bela piggie ni. Sebab kat malaysia ni piggie ni tak berapa famous sangat seperti haiwan peliharaan yang lain.

But, once you know them, they are very lovable creature.

Okeh, intro yang serba ringkas dari aku. Tata.


1 comment:

NER said...

adik, nice blog. keep it up!


My Latest Entry: Saya akan cuba buat surat sokongan. @_@